Montag, 24. Juli 2017

Botezul cu Duhul Sfânt între eroare și adevăr

Botezul cu Duhul Sfânt între eroare și adevăr

 
Botezul cu Duhul Sfânt între adevăr si eroare (continuarea primei părți – Unicul Botez. Este o lucrare condensată a originalului)

  Așa cum tradiția bisericilor seculare a devenit mai importantă decât Cuvântul Scripturii, la fel experiența vorbirii în limbi este mai importantă decât Cuvântul Scripturii pentru mişcarea corintică penticostală.
Trei religii creştine de seamă au adus deturnări grave de la Cuvântului Lui Dumnezeu: religiile catolice şi ortodoxe prin tradiţie şi religia penticostală prin experienţa aşa zisului botez  al duhului confirmat prin vorbirea in limbi, obţinut printr-o stăruinţă baalică[1].
Prin această dezbatere folosind Cuvântul Lui Dumnezeu în legatură cu Unicul Botez, nu va fi atacată biserica penticostală care stă pe temeiul Cuvântului, ci doctrinele și faptele ce sunt în afara Cuvântului. Deși voi avea o atitudine critică în legătură cu așa zisul botez al duhului însoțit de semnul  vorbirii în limbi, ce a demarat ca experiență a mișcării penticostale, nu atac vorbirea în limbi ca dar al Duhului pentru zidirea bisericii în Hristos, ci vorbirea în limbi ca zidire personală în duhul omului care nu proslăvește pe Isus Hristos, obținută prin metoda stăruinței baalice. 1Cor.14.4-9;1Împ.18.25-29
Acest comentariu este valabil, numai pentru cei ce cred în Isus  Hristos,  potrivit Cuvântului Său, care  este suficient, pentru exercitarea credinței.
 Botezul cu duh sfânt care nu este lucrarea Domnului Hristos va fi notat peste tot cu literă mică ( duh sfânt)
           Greșala care se face în legătură cu așa zisul botez al duhului, este dată de faptul că se identifică  experiența vorbiri în limbi,  cu botezul cu Duh Sfânt. Vorbirea în limbi era cunoscută în religia antică a misterelor, şi este cunoscută până în zilele noastre în practica transei din diferite religii şi mişcări ocultice, care are ca rezultat experienţa vorbiri în limbi. Domnul Hristos, numeşte această rugăciune ,,rugăciunea păgânilor,,, deoarece era cunoscută în toată lumea antică circummediteraniană. Mat.6.7 Numai când se ajungea la bolboroseala în vorbe nenânțelese în timpuul rugăciuni idolatre, se considera rugăciunea ascultată de zei sau idoli. În 2Împ.23.24 se practica ,,chemarea duhurilor,, ce era aceeași lucrare, pe care o realizează mișcarea penticostală. Împăratul Iosia a stărpit pe cei ce foloseau chemarea duhurilor.  
 Darul Duhului de vorbire în limbi scoate în evidenţă, nu experienţa, ci proslăvirea Lui Isus Hristos, în limbi cunoscute, activ în mod deoosebit, într-o perioadă când nu era o Evanghelie scrisă.
 Am participat la această experiență cu sinceritate și rătăcire. Când m-am maturizat în Cuvântul Lui Dumnezeu, Duhul Sfânt m-a luminat să cunosc adevărul  Unicului Botez și să nu mai identific botezul Duhului cu experiența vorbirii în limbi sau a bolboroseli de cuvinte necunoscute cum fac păgânii. Mat.6.7
Botezul în Duhul Sfânt este pentru Trupul Hristic. 1Cor.12.13

La Rusali Hristos Domnul  a turnat (botezat), Duhul Sfânt, ce a devenit ,,Mediul’’ formări şi existenţei Trupului Hristic.
,,Biserica se bucura de pace…şi cu ajutorul Duhului Sfant se înmulţea.’’ Fap.9.31. Noi toţi am fost botezaţi într-un singur Duh, ca să alcătuim un singur Trup.  Traducerea corectă revizuită de Cornilescu ed.1931, este:,,botezati intr-un singur Duh” si nu ,,botezati de un singur Duh’’ Botezatorul este numai Hristos Domnul, ce și-a botezat Trupul în mediul – Duhul Sfânt 1Cor.12.13
Acest fapt este demonstrat foarte clar si de teologul W.Grudem, care folosind originalul grec al N.T. traduce: ,,Noi toti, in adevar, am fost botezati intr-un singur Duh, intr-un singur Trup.’’ (Teologia Sistematica, W.Grudem, pag.803,804.)
Unele doctrine religioase susţin ca botezul cu Duh Sfânt este pentru fiecare creştin in mod personal,  că este şi o experienţă distinctă a primiri Duhului Sfânt, însoţită de vorbirea in limbi. Însă Biblia nu vorbeşte de botezul cu Duh Sfânt, a fiecărei persoane în mod personal, ci doar de primire şi umplere cu Duh în mod personal, sau la nivel de grup, (Fap.2.4;4.8,31; 7.55;9.17)
 ,,…care au primit Duhul ca si noi.’’ Fap.10.47  În acest verset apostolul Petru vorbeşte de primirea Duhului Sfânt, cu ocazia zilei de Rusalii, şi nu de botez cu Duhul. Chiar şi la Rusali regula a fost următoarea: ,,mai intai au primit Duh Sfânt, apoi s-au umplut de Duh Sfant.’’ Primirea Duhului Sfânt de către ucenici s-a realizat, când a venit Duhul ca un vânt şi s-a aşezat sub forma unor limbi ca de foc peste ei. Fap.2.2,3. După primirea Duhului s-a realizat şi umplerea.Fap.2.4. Acest fapt este în concordanţă cu doctrina apostolului Pavel exprimată în Gal.3.14, unde se spune: că cei ce cred în Hristos, primesc Duhul, şi apoi trăiesc prin Duhul.Gal.5.25 A trăi în Duhul este acelaş lucru cu a fi botezat în Duhul. Când Duhul Sfânt devine mediul în care trăieşti în duhul minţii, te poţi considera în botezul Duhului. Tot expresia ,, veţi primi darul Sfântului Duh’’ se foloseşte în ziua de Rusalii referitor la cele trei mii de suflete ce s-au adăugat la numărul ucenicilor. Nu se spune că au fost ,,botezaţi în Duh.’’ Fap.2.38 În acest caz ,,botezul în Numele Domnului Isus’’este identificat cu primirea Duhului. Fap.2.38.  Este normal să fie aşa, deoarece Hristos şi Duhul Sfânt sunt una, iar Botezul este Unul singur.
Botezul făcut de Domnul Hristos în Duh Sfânt este atribuit numai Trupului Hristic și nu persoanelor în mod particular.
 Acest fapt este demonstrat foarte clar de teologul W.Grudem, care folosind originalul grec al N.T. traduce: ,,Noi toti, in adevar, am fost botezati intr-un singur Duh, intr-un singur Trup.’’ 1Cor.12.13 (Teologia Sistematica, W.Grudem, pag.803,804.)
 Potrivit celor spuse de Domnul în Fapte  cap.1,  botezul cu Duh Sfant are în vedere formarea Împărăţiei Lui Dumnezeu şi naşterea bisericii care propovaduieşte Evangheia Împărăţiei. Împărăţia și biserica sunt concomitente şi indispensabile. Împărăţia cuprinde in sine și biserica.
 ,,Botezul într-un singur Duh, ca să alcătuim un singur Trup’’; a fost realizat o singură dată, la Rusali când s-a născut Biserica -Trupul Lui Hristos. Hristos nu a născut Biserica ca Trup de mai multe ori. De aceea s-a spus în Ef.4.4 ,,este un singur Trup.’’ La scurt timp de la rusali în Efeseni, Biserica era deja un singur Tup. 
 Se ridică o întrebare logică; ,,Cum să fie botezaţi toţi creştinii care au existat şi există de doua mii de ani, şi vor mai exista, atunci la Rusalii?’’  Pentru a înţelege: cum sunt toţi sfinţii în Trupul ce s-a născut la Rusalii, să facem apel la logica lui Pavel care spune: că toată seminţia lui Levi era prezentă în coapsele Lui Avraam cu mult înainte de a se naşte această seminţie. Evr.7.9,10. La fel, în Hristos era deja Biserica, aşa ca seminţia Lui Levi în coapsele lui Avraam, precum fătul în femeia gravidă. Biserica a fost în gandirea – planul Lui Dumnezeu înainte de întemeierea lumii, de atunci era în Hristos. In Ioan 15.1-7 vedem că ucenicii erau deja în Hristos înainte de botezul Duhului. Atunci – la Rusalii, au fost botezaţi toţi cei ce au devenit și devin mădulare in Trupul Hristic, deoarece, atunci s-a fost botezat Trupul Hristic. ,,Noi toţi am fost botezaţi într-un singur Duh, ca să alcătuim un singur Trup…’’ 1Cor.12.13. (Cornilescu, ed.1931;Trinitarian Bible Society) ,,Am fost botezaţi’’ vorbeşte de o acţiune realizată la trecut de Hristos, la Rusalii. Trupul Hristic a fost născut la Rusalii.
Să mai luam un exemplu: Trupul Lui Hristos,( biserica ) va fi prezentat ca Mireasă înaintea Lui Hristos, când îşi termină mandatul formări lui istorice. Când s-a născut şi a fost botezat de Rusali, Trupul era format din o sută douazeci de membri.Fap.1.15  De atunci trupul a  crescut cu milioane de membri, dar botezul făcut atunci când s-a născut este valabil pe toată perioada formări Lui.
Cine face parte din Biserica lui Hristos a fost botezat în Duh Sfânt când a fost botezat Trupul ce s-a născut. Numai cine face parte din Trupul Hristic are parte de Botezul Duhului, devenind mădular în Trupul Lui Hristos.       
Învăţătura este aceasta : Hristos a botezat toată lumea cu Duh Sfânt, şi Trupul Său în Duh Sfânt la Rusalii, când a fost născut din Dumnezeu. In.1.12,13;1Cor..12.23 . Când cei ce cred devin membri a  Trupului Hristic, ce a fost botezat la Rusalii, ei deja sunt botezţi în Duhul Sfânt.
Iar cei ce cred în Hristos primesc Duh Sfant si se umplu cu Duh Sfânt, deoarece fac parte din Trupul Hristic. In.7.39; Gal.3.14; Fap.2.4;4.8,31;9.14 

Contestarea Domnului Hritos ca unic  Botezător cu Duhul Sfânt, și a Duhului Sfânt.

Enunțul doctrinei Unicului Botez potrivit  Cuvântului  Lui  Dumnezeu este: Botezul este scufundarea Lui Hristos Domnul în moarte și învierea Lui din moarte, și mărturia cugetului celui ce crede în Hristos, înaintea Lui Dumnezeu, a morții și învierii impreună cu Hristos, întărit prin apă. Mat.20.22; Rom.6.3-5; 1Pet.3.21;Ef.5.5 Enunțul este dat de exegeza versetelor amintite. Nu există trăire mai profundă pentru un credincios decât identificarea cu Hristos în moarte și-n inviere. Moartea și învierea Lui Hristos reprezintă  esenţa Fiinţei Dumnezeirii, prin care Cel ce este, devine Totul în tot ce a adus în fiinţă. 1Cor.15.28. Moartea și învierea credinciosului în Hristos este singura lucrare mântuitoare prin care credinciosul moare ca om carnal și învie ca om duhovnicesc.2Tim.2.11;Rom.6.5-8;Mat.16.24,25. Dumnezeu ia  chip în credincios, prin această lucrare, și astfel se ajunge să trăiască Hristos în credincios. Gal.2.20
Botezul cu, în, Duhul Sfânt este o lucrare în exclusivitate a Domnului Isus Hristos ca şi jertfa de pe cruce, nu este lucrare sau experienţă umană. Însă umplerea cu Duh Sfânt este experiență omenească. Fap.2.4  Botezul cu Duh Sfânt este o față a Unicului Botez. (Mat.3.11;Fap.1.4,5;2,17,33). Oare nu este suficientă lucrarea Domnului Hristos ca Botezător, de mai este socotită necesară  experienţa abominabilă a stăruiniţei după botezul duhului, realizată de religioşii corintici ai zilelor noastre? Ce contestare grosolană a lucrării Domnului Hristos.
 Duhul Sfânt este Darul Lui Dumnezeu pentru cei ce se pocăiesc și cred în Domnul Hristos. Fap.2.38;11.17,18;Mc.1.15
Botezul în, cu Duh, este confirmat prin puterea de a mărturisi pe Hristosul mort și înviat. ’’Veți primi o putere  când se va coborî Duhul Sfânt peste voi, să-mi fiţi martori în toată lumea.,, Fap.1.8 Acest lucru este spus de Domnul.
Și aici se spune: ,,cand se va coborî,, nu  ,,când vă veți boteza,, cum interpretează doctrina penticostală. Ceea ce arată că botezul cu Duh Sfânt este lucrarea exclusivă a Domnului Hristos.  Când ești plin de Duh sau cufundat, botezat în Duh îl mărturisești pe Isus Hristos, prin Cuvântul Lui. Fap.4.29,31.Rom.15.18,19 Pe tot parcursul Faptelor Apostolilor ceea ce a demonstrat botezul Domnului în Duh Sfânt pentru biserică ca un fapt împlinit, a fost puterea de mărturisire a Cuvântului şi nu vorbirea în limbi. Fap.2.4,11,22-36;4.29,31;8.4; 13.5,26; 14.7;15.35;16.32
    Duhul Sfânt vorbeşte prin apostolul Pavel în Galateni: 2.2,3,14 ,,Iată numai ce voiesc să știu de la voi: prin faptele Legii a-ți primit voi Duhul ori prin auzirea credinței? Sunteti așa de nechibzuiti? După ce ați început prin Duhul, vreți acum să sfârșiți prin firea pământească? pentru ca binecuvântarea vestită lui Avraam să vină peste neamuri, in Hristos Isus, așa ca, prin credință, noi să primim Duhul făgăduit.,,
În aceste versete se spune: că Duhul Sfânt, se primeşte prin credinţa în Hristos Isus. A spune că Duhul Sfânt se primeşte prin stăruinţa baalică, confirmată de semnul vorbirii în limbi, înseamnă a-L contesta şi pe Duhul Sfânt. Galatenii în rătăcirea lor, au adăugat la Evanghelia Domnului, şi o altă evnghelie – a faptelor legii. La fel,  religioşii duhului penticostal, au adăugat evanghelia drăcească a stăruinţei baalice după duhul, contestând Cuvântul Lui Dumnezeu.
Botezul cu Duh Sfânt, este lucrarea în exclusivitate a Domnului Hristos. Mişcarea corintică penticostală a fost demarată de o căpetenie religioasă a văzduhului care prin experienţa vorbiri în limbi, să submineze lucrarea Domnului Hristos care este Unicul Botezător cu Duhul Sfănt.
Mişcarea penticostală, a fost pornită de un duh anticristic, care a substituit pe Hristos ca botezător al Duhului Sfânt, cu o lucrare spiritis-omenească, a experenţei botezului duhului confirmat de vorbirea in limbi.
Religioșii duhului penticostal, nu au observat că în Fapte.2 nu se spune că ucenicii au fost botezați cu Duhul Sfânt, ci au fost ,,umpluți de Duh,, deoarece botezul cu Duh Sfânt a fost realizat de Domnul. Ucenicii s-au umplut cu ceea ce a botezat (turnat) Domnul. Nu au observat, că vorbirea în limbi cunoscute, nu a fost scop în sine, ci scopul în sine al Duhului Sfânt a fost ,, lucrurile minunate a Lui Dumnezeu.,, Fap.2.11 Acest scop este redat și în Fap.1.8
Satana le-a dat o lucrare de rătăcire, au ajuns să creadă o minciună, si să facă din vorbirea în limbi scop. 2Tes.2.11 Astfel au eliminat pe Domnul nostru scump Isus Hristos și pe Duhul Sfânt din experiența lor, și au pus în schimb, experiența drăcească a stăruinței după semnul necredinței – vorbirea în limbi.1Cor.14.22 i

Vorbirea în limbi –  semn al necredinței
 Iată rolul limbilor arătat în Fapte și 1Corinteni:
- ca semn al mărturisiri Evangheliei  în limbile natale cunoscute de prozeliții din aceea vreme pentru a instaura Impărăţia Lui Dumnezeu..Fap.1.3-8; Fap.2:11
- ca semn pentru biserica din Ierusalim, că neamurile au primit acelaş Duh Sfânt.Fap.11.1,2,15
- pentru zidirea Trupului Lui Hristos, prin înzestarea mădularelor cu diferite daruri într-o perioadă în care nu era terminată Evanghelie scrisă. Când s-a terminat scrierea N.Testament, s-a arătat Desăvârşirea Cuvântului, care a compensat toate darurile.1Cor.13.8-12 Odată cu arătarea Desăvârşiri Cuvântului  ca principiu de trăire în Duhul, mai rămân trei atribute de bază  a relaţiei cu Dumnezeirea, şi a relaţiei în Trupul Hristic:  credinţa, nădejdea si dragostea, care sunt suficiente pentru exercitarea Harului Domnului Isus Hristos
        - ca semn a zidiri personale în duh, fără contribuţia Duhului Sfânt.1Cor.14.2-9 Corintenii sau convertit la credința în Hristos, venind din lumea idolatră a religiei misterelor, unde practica de bază era comunicare cu duhurile idolești prin rugăciunea păgână a vorbirii in limbi necunoscute. În 1Cor.14, Pavel nu amintește de Duhul Sfânt, ci de duhul intinat al corintenilor, de o vorbire în limbi în vânt și fâră minte, care il blestema pe Isus Hristos. 1cor.12.2,3;2Cor.7.1
Vorbirea în limbi din 1Cor.14.2, este către Dumnezeu,, dar nu potrivit Cuvântului Lui Dumnezeu, deoarece  cuvântul acestor limbi nu aduce proorocie, descoperie, cunoștință, învățătură, este fără minte și în vânt.1Cor.14.6-14
- ca semn al necredinței pentru religioși necredincioși care sunt lumești. 1Cor.3.1;14.21,22. Evreii și corintenii lumești nu puteau crede pe Dumnezeu pe Cuvânt, cum l-a crezut Avraam.Rom.4.3 Ei aveau nevoie de semne și minuni. Mat.12.38,39;1Cor.1.22
21. In Lege este scris: "Voi vorbi norodului acestuia prin alta limba si prin buze straine; si nici asa nu Ma vor asculta, zice Domnul."
22. Prin urmare, limbile sunt un semn nu pentru cei credinciosi, ci pentru cei necredinciosi. Prorocia, dimpotriva, este un semn nu pentru cei necredinciosi, ci pentru cei credinciosi.
23. Deci, daca s-ar aduna toata Biserica la un loc, si toti ar vorbi in alte limbi, si ar intra si din cei fara daruri sau necredinciosi, n-ar zice ei ca sunteti nebuni? 1Cor.14.21-23           
Limbile din 1Cor.14 nu sunt dar al Duhului Sfânt care zidesc biserica în Hristos, ci semn al necredinței, într-o experiență de nebunie. Nu este un semn pentru necredincioșii din afară – pentru ei este o nebunie. (v.23) Însă este un semn al necredinței pentru religioșii necredincioși, lumești, așa cum a fost un semn al neascultări pentru evreii pedepsiți, să audă limba străină a cotropitorilor. Credincioși adevărați ascultă Cuvântul Lui Dumnezeu.
 Cum s-a ajuns să se spună că vorbirea în limbi este dovada botezului cu Duhul Sfânt, contestând ceea ce a spus Hristos:,,veţi primi o putere  când se va coborî Duhul Sfânt peste voi, să-mi fiţi martori în toată lumea.’’Fap.1.8  Din cauza răstălmăcirii Cuvântului Bibliei de către o mișcare religioasă lansată de o căpetenie religioasă văzduhului. Ef.6.12 De fapt vorbirea în limbi a corintenilor era și în limbi îngerești, ai îngerilor văzduhului.1Cor.13..1. Ingerii Lui Dumneezeu, nu-l substitue pe Duhul Sfânt, chiar dacă aduc un mesaj din partea Domnului, ei îl vorbesc în limba celui la care se adreseaza.Fap.5.19,20
  Cine răstălmăcește Cuvântul Domnului este vinovat de un grav păcat. (Ap.22.18,19)
Botezul cu Duh Sfânt, este lucrarea în exclusivitate a Domnului Hristos. Mişcarea corintică penticostală a fost demarată de o căpetenie religioasă a văzduhului care prin experienţa vorbiri în limbi, să submineze lucrarea Domnului Hristos care este Unicul Botezător cu Duhul Sfănt.
Mişcarea penticostală, a fost pornită de un duh anticristic, care a substituit pe Hristos ca botezător al Duhului Sfânt, cu o lucrare spiritis-omenească, a experenţei botezului duhului confirmat de vorbirea in limbi.
Pavel și Barnba erau proroci ce vesteau Cuvântul Lui Dumnezeu. Pe tot parcursul Faptelor Apostolilor, ei nu au amintit nimc de necesitatea unui botez cu Duh Sfânt. Nici în epistolele sale Pavel nu amintește de acest Botez. Iuda și Sila erau deasemenea proroci, și nici ei nu  amintesc de necesitatea unui botez cu Duh Sfânt, ci  au îndemnat și  întărit biserica dintre neamuri prin cuvinte. Fap.15.32. Ei au fost trimiși de apostoli și presbiterii din Ierusalim pentru biserica ce a început între neamuri, care avea probleme. Botezul cu Duh Sfânt era o problemă esențială fără care nu putea să înceapă Impărăția Lui Dumnezeu și nici formarea bisericii Lui Hristos. Însă nu s-a amintit nimic de botezul cu Duh Sfânt deoarece acesta l-a rezolvat Domnul Hristos la Rusalii pentru totdeauna.   Aceste fapte arată cu claritate că botezul cu Duh Sfânt a fost un fapt împlinit de Domnul Hristos o singură dată la Rusalii.
Vom vedea pe parcurs că, folosind metoda baalică de stăruinţă după duhul sfânt, persoane care nu aveau nimic comun cu pocăinţa şi credinţa au ajuns să vorbească în limbi – experiență care s-a făcut deja, de câteva ori. Aceste limbi nu proslăvesc pe Isus la fel ca majoritatea limbilor din mişcarea corintică penticostală, caracterizate de un duh de ghicire. Ier.2.8;23.13
 Putem face următoarea experienţă: luaţi nişte persoane care nu au nimic în comun cu pocăinţa şi credinţa, care să accepte stăruinţa după vorbirea în limbi sau botezul duhului. Întroduceţi-le într-un cerc de stăruinţă, unde ele să exerseze stăruinţa cu ceialalţi. În mod surprinzător după o stăruinţă de patru, cinci ore vor bolborosi câteva  cuvinte neânţelese, sau chiar o vorbire necunoscută. Care este sursa acestei vorbiri? Care este factorul care determină această bolboroseală,...? METODA BAALICĂ sau RUGĂCIUNEA PĂGÂNILOR!
 Metoda baalică a fost practicată de preoţi lui Baal, de religia misterelor antice grecesti, a fost și este practicată de religiilor hinduse nepaleze în vremurile noastre, a vracilor africani, a stăruinţei după botezul duhului. Metoda este aceeaș în aceste religi, prin care cei ce o experimentează, sunt posedați de duhuri religioase ale văzduhului. Prin această metoda, se  intră în contact cu lumea duhurilor religioase satanice.  O să vorbim de această metodă pe parcurs. Oricine o poate exersa cu consecința întinării personale în duh. Domnul Isus numeşte această metodă ,,rugăciunea păgânilor’’Mat.6.7,8 Domnul Isus, când învaţă pe ucenici cum să se roage, nu spune nimic de stăruinţa după Duhul Sfânt confirmată prin vorbirea în limbi.      

De ce coborâre, umplere și nu botez cu Duh Sfânt ?

Principiul ,,Biblia este propriul ei  interpret,, este valabil numai pentru cei ce sunt curați în conștiința lor, în care locuiește Duhul Sfânt, care ne ajută să interpretăm Biblia . 1Cor.2.9-15.  
Ci voi veti primi o putere, când se va coborî Duhul Sfânt peste voi, și-Mi veți fi martori în Ierusalim, în toată Iudeea, in Samaria și până la marginile pământului." Fap. 1.8
Ceea ce Domnul a turnat în Fap.2.17,( sau botezat peste toată făptura) coboară peste sau în ei. (ucenici) Lucrarea de botez cu Duh Sfânt a făcut-o Domnul, iar ucenicii trebuiau să primească prin credinţa în Domnul Isus Duhul Sfânt. Prin urmare botezul cu Duh, este lucrarea Domnului, iar  coborârea, umplerea sau primirea Duhului este lucrarea Domnului Hristos în parteneriat (împreună) cu credinciosul.
Acum înţelegem concordanţa perfectă dintre versetele biblice pentru stabilirea adevărului în legătură cu Botezul Duhului Sfânt.
În Fap.2.4 nu se foloseşte expresia ,,s-au botezat cu Duhul,, cum greşit se interpretează, ci se foloseşte expresia ,,sau umplut de Duh Sfânt,,
 „ Și toți s-au umplut de Duh Sfânt și au început să vorbească în alte limbi, după cum le dădea Duhul să vorbească. Fap.1.4  Expresia ,,umplut cu Duh Sfânt ,, mai este folosită în Fapte de câteva ori desemnând diferite lucrări: Fap.4 .31; 6.5; 7.55;9.17;10.44;13.4,5; 13.9,10. În nici unul din aceste exemple nu se spune: botezat cu Duhul, ci umplut cu Duhul. Dacă am interpreta fiecare din aceste exemple ,,botezat cu Duhul,, înseamnă că am avea o mulţime de botezuri
În concluzie: ,,Botezul cu Duh Sfânt este lucrarea în exclusivitate a Domnului Hristos, iar umplerea este lucrarea Domnului Hristos în parteneriat (împreună) cu credinciosul.,,
Umplerea cu Duh Sfânt, a fost realizată la Rusalii, pentru a proslăvi Duhul Sfânt ,,lucrurile minunate ale Lui Dumnezeu,, în limbile natale ale prozeliţilor prezenţi la Ierusalim în ziua cinzecimii. Vorbirea în limbi era fără sens, dacă nu se proclamau ,,lucrurile minunate ale Lui Dumnezeu,,
 Doctrinele penticostale scot în evidenţă mijlocul prin care s-a proclamat Adevărul înlăturând Adevărul – lucrurile minunate ale Lui Dumnezeu. Înlăturânduse Adevărul, Deavolul le-a dat o lucrare de rătăcire, ca să creadă o minciună. 2Tes.2.11
Vorbirea în limbi lipsită de Adevărul proclamării lucrărilor Lui Dumnezeu în Isus Hristos a devenit drogul Diavolului proclamat: ,, În falsa experienţa a botezului cu duhul sfânt”.  Dacă nu se droghează cu acestă experienţă,  slujba acestor religioşi corintici, nu este interesantă.




[1] Metodă  de invocare a zeului Baal folosită  de  preoţii lui Baal. 1Împ.18.25-29


 https://www.facebook.com/isus.Hristos.Biblia.Dumnezeu/
https://www.facebook.com/groups/Site.dedicat.dragosteisi.prieteniei/
https://www.facebook.com/versete.biblice.care.inveselesc.inima/
https://www.facebook.com/Versete-biblice-%C8%99i-mesaje-de-incurajare-1731205863785612/
https://www.facebook.com/groups/Versete.Biblice.Isus.Dumnezeu.Biblia/?ref=group_header
https://www.facebook.com/groups/Cautati.pe.Domnul/
https://www.facebook.com/groups/Domnul.este.lumina.lumii/?ref=group_header

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Despre muncă

Despre muncă Munca este acea activitate folositoare și creativă a omului, una din...